Hoe het nu is
Yoni is een lokale trimsalon voor honden in Medemblik. De website wordt gebruikt om de contactgegevens te delen, informatie te geven over tarieven en de behandelingen. Het maken van een afspraak kan per mail of telefoon. In 2021 mocht ik de WordPress website ontwikkelen van Hondenknipsalon Yoni. Voor het maken van een afspraak dient de klant te bellen of een e-mail te sturen.
Voor de basistraining UX aan de UX academy besloot ik de mogelijkheden te onderzoeken van een online boekingssysteem om de totale klantbeleving te verbeteren.
Datum:
december 2022
Klant:
Hondenknipsalon Yoni
Mijn rol:
UX briefing maken, ontwikkelen persona's, wireframe en prototype maken.
Het doel
Verminderen telefoon- en mailverkeer
Verminderen van annuleringen vlak voor aanvang van de afspraak
Verhogen van de gebruikerservaring
Met als uiteindelijk businessdoel: tijdwinst en meer klantcommitment!
De oplossing
Afspraak maken
Er wordt nu veel gebeld tijdens trimbeurten. Dit kost veel tijd en is niet efficient. Aan het einde van de dag dient er nog mail worden beantwoord, veel mailverkeer kost veel tijd.
Beschikbaarheid trimster online kunnen checken
Klanten moeten e-mailen of bellen om te checken wanneer er beschikbaarheid is. Klanten bellen en mailen om te vragen wanneer ze terecht kunnen. Een beschikbaarheidskalender op de website maakt het maken van afspraken efficiënter en zorgt voor een betere gebruikerservaring.
De randvoorwaarden
Technisch:
Geen beperkingen, de WordPress website biedt alle mogelijkheden.
Budgettair:
Er is een beperkt budget
Organisatorisch:
De opdrachtgever is heel druk en is digitaal niet goed onderlegd.