Hondenknipsalon Yoni

STUDYCASE:
Ontwikkelen van een klantvriendelijk online boekingssysteem welke gekoppeld kan worden aan de WordPress website. UX briefing maken met persona's, wireframing en prototype.

smartmockups_lbnplldd

Hoe het nu is

Yoni is een lokale trimsalon voor honden in Medemblik. De website wordt gebruikt om de contactgegevens te delen, informatie te geven over tarieven en de behandelingen. Het maken van een afspraak kan per mail of telefoon. In 2021 mocht ik de WordPress website ontwikkelen van Hondenknipsalon Yoni. Voor het maken van een afspraak dient de klant te bellen of een e-mail te sturen.

Voor de basistraining UX aan de UX academy besloot ik de mogelijkheden te onderzoeken van een online boekingssysteem om de totale klantbeleving te verbeteren.

Datum:
december 2022

Klant:
Hondenknipsalon Yoni

Mijn rol:
UX briefing maken, ontwikkelen persona's, wireframe en prototype maken.

screencapture-hondenknipsalonyoni-nl-2022-12-14-13_36_35 (1)

Het doel

Verminderen telefoon- en mailverkeer

Verminderen van annuleringen vlak voor aanvang van de afspraak

Verhogen van de gebruikerservaring

Met als uiteindelijk businessdoel: tijdwinst en meer klantcommitment!

De oplossing

Afspraak maken
Er wordt nu veel gebeld tijdens trimbeurten. Dit kost veel tijd en is niet efficient. Aan het einde van de dag dient er nog mail worden beantwoord, veel mailverkeer kost veel tijd.

Beschikbaarheid trimster online kunnen checken
Klanten moeten e-mailen of bellen om te checken wanneer er beschikbaarheid is. Klanten bellen en mailen om te vragen wanneer ze terecht kunnen. Een beschikbaarheidskalender op de website maakt het maken van afspraken efficiënter en zorgt voor een betere gebruikerservaring.

De randvoorwaarden

Technisch:
Geen beperkingen, de WordPress website biedt alle mogelijkheden.

Budgettair:
Er is een beperkt budget

Organisatorisch:
De opdrachtgever is heel druk en is digitaal niet goed onderlegd.

Scroll naar top